lundi 4 octobre 2010

First day at school

Today was my first day of English class and I'm not really allowed to speak French! They are right : if I want to improve my English quickly it is better for me to speak, read and write in English. But No Worries, I will sent you Posts in French, I'm not too mean!

For the first day we got a presentation about the school, a test and our first lesson.
We begin every day at 9am and finish at 3.30.
For the first day the weather was absolutely beautiful, perhaps a little too warm... but the sky is blue. Awesome!
I met some people but I think tomorrow will be more insteresting, for the moment everybody is still trying to get a sense of each other... This morning I was the only French girl, there is a lot of Swiss, Brasilians and Japanese.

Now I have to leave you here because I've got homework!!!

Aujourd'hui était mon premier jour de cours d'anglais et je n'ai pas le droit de parler en Français!! Ils ont raison : si je veux améliorer mon anglais rapidement, c'est mieux pour moi de parler, lire et écrire en anglais. Mais ne vous inquiétez pas, je vous enverrais des posts en français, je ne suis pas méchante!
Pour le premier jour nous avons eu une présentation de l'école, un test et notre première leçon.
Nous commençons les cours à 9h et finissons à 15h30.
Pour le premier jour le temps était magnifique, peut être un peu trop chaud, mais le ciel était bleu... Génial!
J'ai rencontré quelques personnes mais je pense que demain sera plus intéressant, pour le monde tout le monde se regarde... Ce matin j'étais la seule Française, il y a beaucoup de Suisses, de Brésiliens et de Japonais.

Maintenant je dois vous laisser : j'ai des devoirs!!!!

2 commentaires:

  1. HELLO
    I'm very happy to pass a moment with you and it's a pleasure to read the news from your travel...where is my english???!!! C'est sûr que tu es une vraie baroudeuse et c'est super de découvrir tout ça grâce à toi; sympa le pied à terre !! Tu sais, ici il pleut aussi mais en plus il fait froid.Continue à bien remplir tes journées, j'ai l'impression d'être un peu en vacances dès que je me connecte merci à vous 2
    Bisous à toi et à Ignace
    Gaëlle

    RépondreSupprimer
  2. whhaoo! we travel even more reading in English!! the best thing : I've read everything and understood everything... before seeing that you had translated... hihi
    thank' for this moment for my brain working!!
    kissss

    RépondreSupprimer